چه صفحاتی در اینستاگرام فالوور خریده اند؟

چه صفحاتی در اینستاگرام فالوور خریده اند؟

امروزه به مدد رباتهای مختلف اینستاگرام پر شده از صفحاتی که پر از فالوورهای دروغین است که هیچ آدمی پشتشون نیست و فقط برای جلب بقیه افراد یا تبلیغات اقدام به خرید فاللور کرده اند.

خوشبختانه سایتهایی وجود دارند که بوسیله آنها میتونیم این صفحات رو تشخیص بدیم و پولمون رو الکی برای تبلیغ به باد ندیم.

برای مثال سایت https://igaudit.io نشان میدهد که یک اکانت عمومی چه تعداد فالوور حقیقی دارد و اینکه با این تعداد فالوور میانگین چه تعداد لایک و کامنت باید داشته باشد و در حال حاضر چقدر دارد.

درصدی که برای تعداد فالوور ارائه میدهد اینگونه تفسیر میشود

۷۵%+ : عالی

۶۰-۷۵% : معمولی – اکثر صفحات در این محدوده هستند

۵۰-۶۰% : مقداری فالوور خریده اند

زبر ۵۰% : خیلی ضعیف هستند

 

البته یه نکته ای که هست اینکه این درصد برای اکانتهایی که فالوور میلیونی دارند کمتر از کسانیست که فالوور کمتر دارند ولی باید توجه کرد کسی که ۵ میلیون فالوور داشته باشد حتی ۵۰ درصد فالوور حقیقی هم یعنی ۲٫۵ میلیون که خیلی زیاد است. بنابراین اثرگذاری خود را همچنان دارد.

برای مثال پیج کیم کارداشیان با ۱۴۴ میلیون فالوور ۴۹ درصد فالوور حقیقی دارد ولی همین نصف یعنی ۷۲ میلیون نفر حقیقی

چند نمونه از آنالیزها را در زیر میبینید

 

سایت دیگری که میتوانم معرفی کنم که برای آنالیز فالوورهای یک پیج اینستاگرامی مناسب است سایت https://hypeauditor.com است.

با عضویت در این سایت و وارد کردن نام یک اکانت مشخصاتی مانند میزان رشد فالوورها، نرخ اینگیجمنت، علایق فالوورها و سایر اطلاعات کاربردی را دریافت کنید.

اینستاگرام در قسمت insight اطلاعات کلی درباره پیج شما میدهد. در اینجا لازم است با برخی از اصطلاحات آشنا شویم

با کلیک بر روی insight در زیر پستها اطلاعاتی به ما نمایش میدهد که عبارتند از:

Reach : تعداد اکانت مستقلی که این پست را تماشا کرده اند

Impression : تعداد نمایش این پست. ممکن است برخی چند بار دیده باشند.

در زیر این قسمت مسیری که این افراد از آن طریق با پست شما آشنا شده اند ارائه شده است. برای مثال از طریق صفحه شما دیده اند یا از طریق سرچ کردن هشتگ.

همچنین عکسالعمل این افراد بعد از دیدن پست ارائه شده است که چند نفر شما را فالوو کرده اند و یا چند نفر بر روی وبسایت شما کلیک کرده اند.

مورد بعدی نرخ اینگیجمنت یا engagement rate است

این عدد میزان مشارکت فالوورها و تأثیرگذاری پیج را نشان میدهد.

نحوه محاسبه این عدد به این صورت است که جمع تمام لایک ها و کامنتها را بر تعداد کل پستها و فالوورها تقسیم میکنیم عدد بدست آمده ضربدر ۱۰۰ میشود درصد میانگین نرخ اینگیجمنت.

سایت https://phlanx.com این عدد را برای شما محاسبه میکند

زیر ۱% : تأثیرگذاری کم

۱-۳٫۵% : تأثیرگذاری خوب

بالای ۳٫۵% : تأثیرگذاری بالا

البته باز هم این عدد به تعداد فالوورها بستگی دارد. هر چه تعداد فالوور بیشتر شود این عدد کمتر خواهد شد.

شکل زیر میانگین آن را با توجه به تعداد فالوورها در اینستاگرام نمایش میدهد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *